6 Apr 2026, 15:22
#Assaluyeh 2:20 PM
Received unverified messages containing details that may not be accurate:
I am currently in Assaluyeh. At 2:20 PM, the Mobin and Damavand, which are the main power sources for the petrochemicals, were hit. They hit a few other places too, but these were close to us, so we came outside.
They are hitting Assaluyeh at 2 PM.
The petrochemicals Mobin, Jam, and Damavand have been hit.
Just now, they hit Assaluyeh again, targeting the petrochemicals.
For now, I know that Jam, Mobin, and Nouri petrochemicals have been hit.
Several petrochemicals in Assaluyeh have been targeted. Reports of explosions at Mobin, Jam, Nouri, and Sabalan petrochemicals have been heard.
They hit the petrochemical near our workplace.
I suspect they hit Mobin petrochemical, and Pardis, Pars, Jam, Arya Sasol, and Zagros are in the same area.
I just got information; my friend said they hit all of them. He was very stressed and couldn't explain.
Hello, Vahid. The Mobin petrochemical, which supplies utilities for Phase 1 petrochemicals, and the Damavand petrochemical, which supplies utilities for Phase 2 petrochemicals in Assaluyeh, were attacked.
Several petrochemicals in Assaluyeh have been targeted. Reports of explosions at Mobin, Jam, Nouri, and Sabalan petrochemicals have been heard.
As I mentioned before, they hit the utilities in Assaluyeh this time. Mobin Energy and Damavand Energy. Next is the Star Oil of the Persian Gulf.
Now, Phase 1 and 2 of Assaluyeh are down. The petrochemicals have to operate their electrical units at 50% capacity with diesel.
Vahid, the Mobin Assaluyeh company was leveled with 15 bombs.
You know that it supplies electricity, steam, industrial water, cooling water, compressed air, and industrial wastewater treatment.
This means that if Mobin is offline for a few hours, half of the petrochemicals in Assaluyeh will effectively be down.
📡 @VahidOnline
#عسلویه ساعت ۱۴:۲۰
پیامهای دریافتی تایید نشده شامل جزئیاتی که ممکن است درست نباشند:
من الان عسلویه هستم. ساعت ۱۴:۲۰ مبین و دماوند که منبع اصلی برق پتروشیمی ها هست رو زد. البته چند جا دیگه رو هم زده ولی اینا نزدیک به ما بود که الان اومدیم بیرون
عسلویه دارن میزنن ساعت 14
پتروشیمی های مبین ، جم ، دماوند زدن
همین الان عسلویه را بازم هم زد پتروشیمی ها را
فعلا پتروشیمی جم و مبین و نوری را میدونم زدن
چند پتروشیمی در عسلویه هدف قرار گرفتند . گزارش هایی از انفجار در پتروشیمی مبین پتروشیمی جم پتروشیمی نوری و پتروشیمی سبلان شنیده شده
پتروشیمی نزدیک محل کار ما زدن
احتمال میدم پتروشیمی مبین زده باشن و پتروشیمی پردیس ، پارس ، جم ، آریاساسول و زاگرس در همون محدوده هستن
تازه اطلاع گرفتم دوستم میگفت همه رو زدن استرس زیاد داشت نتونست توضیح بده
سلام وحید جان. پتروشیمی مبین تامین کننده یوتیلیتی پتروشیمی های فاز یک و نیز پتروشیمی دماوند تامین کننده یوتیلیتی پتروشیمی های فاز دو در عسلویه مورد حمله قرار گرفت
چند پتروشیمی در عسلویه هدف قرار گرفتند . گزارش هایی از انفجار در پتروشیمی مبین پتروشیمی جم پتروشیمی نوری و پتروشیمی سبلان شنیده شده
همونطور که قبلا گفتم این سری یوتیلیتهای عسلویه رو زدن. مبین انرژی و دماوند انرژی. بعدیش ستاره نفت خلیج فارسه
الان فاز یک و دو عسلویه خوابیده. پتروشیمی ها مجبورن واحدهای برقی خودشون با ۵۰ درصد ظرفیت با گازوئیل راه بندازن.
وحیدجان شرکت مبین عسلویه را با ۱۵ تا بمب با خاک یکسان شد
میدونی که منبع تامین برق، بخار، آب صنعتی، آب خنککننده، هوای فشرده، تصفیه پساب صنعتی
یعنی اگر مبین چند ساعت خاموش شود، نصف پتروشیمیهای عسلویه عملاً میخوابند.
📡 @VahidOnline
Mapped locations (8)
Map data © OpenStreetMap contributors